Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kimroos
#1349388
Hej!
Jag behöver byta urtrampningslager på min v70-00 och undrar om det väldigt krångligt?

Och ska jag byta bara lagret eller komplett med slavcylinder+lager?

Mvh Kim
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1349393
Lådan måste ner man brukar byta lammellen tryckplatta slaven och urtrampnings lagret. Och kontroll svänghjul om det sitter dubbelmasse svänghjul har man ett vanligt kollar man skicket på det ska inte vara blå kört inga sprickor och ytan ska vara slät inte spårig gäller dubbel masse hjul med . Och byte packbox bakom svänghjul. Utgående axel från låda rengörning av splines på den samma. Rengörning av röret som urtrampnings lagret löper på samt lagom infettning av splinsen och röret
med ett fett som bör följa med kopplings kittet. Jag skulle köpa en komplett sats på nått bra ställe så allt lirar ihop.
Inget kul om något annat pajar sedan då är det ner med lådan igen. Men man kan ju köra snikvarianten med men det är rätt dumt. Ja det är ett stort jobb och dyrt om man inte kan själv eller känner någon.
av Erik Å
#1349414
kimroos skrev: ons 20 nov 2019, 20:53 Och ska jag byta bara lagret eller komplett med slavcylinder+lager?
Om det är samma som på min -00 så sitter lager och slavcylinder ihop i en enhet.. (slavcylindern sitter som ett rör runt axeln in till växellådan)

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]