Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1383359
Du... what the... Så du gjorde en åtgärd bak, och det gjorde att hastighetsmätaren som enbart läser av fram började fungera???
Hur tusand kunde det... ugh....

Nåja, låter ju bra att det blev att fungera, även om jag inte kan förstå varför det blev att fungera.
av Erik Å
#1383363
I själva verket så har Volvo kopplat fel på tusentals bilar så att hastighetsmätaren går på ett framhjul och ett bakhjul och ingen har märkt det (hittills). Men vad spelar det för roll :-D
av ulla245
#1383419
Du har nog missa ett avsnitt i den här följetongen :-D Jag bytte till den lånade boxen för några dagar sedan , så det var därför hastighetsmätaren funkar nu , det var minst tre fel , kuggkransen vänster fram var avrostad , boxen trasig och fel på höger sensor bak , suck .
av Erik Å
#1383494
Äsch, där rök min roliga konspirationsteori :-D Bra jobbat! Kul att det funkar, det är huvudsaken!
Gick det att laga de brända lödningarna? Jag tror det finns hopp..
av ulla245
#1383502
Jag har inte testat att laga orginalboxen , jag fick den jag lånat av grannen så den får sitta kvar , nej löda är inte min grej :-D
av Erik Å
#1383503
ulla245 skrev: fre 05 jun 2020, 18:15 .. nej löda är inte min grej :-D
Jag vet hur det känns, byter komponenter i ECU:er till de senaste Volvomodellerna... Komponenterna är numera så små att man får jobba under mikroskop hela tiden! En del komponenter vågar jag inte ge mig på alls. Och blyfria lödningar är föralldel bra för miljön men jättesvåra att jobba med.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1383544
Ah... så hastighetsmätaren blev att fugnera för att du böt boxen... Misstolkade det du skrev då. pwew :P

Löd-jobbet som behövs på ABS-boxarna är f.ö. väldigt lätt. Det svåraste momentet är att öppna upp boxen utan att skada innehållet. Den är limmad och måste sågas upp :bored: Sen måste den givetvis limmas och tätas igen när man lött klart för att hålla fukten ute.
Håller f.ö. med om att blyfritt tenn är piss att jobba med :P
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]