Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreas202
#1342568
Bytte krängningshämmare på min 854 -97:a idag och såg att bussningarna som håller staget i motorvagan var torra och spruckna och ja såg för jävliga ut.

Min fråga är om man kan köpa typ dessa
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/bu ... 50-pu.html

och såga ett snitt i dom och vika över dom efter man har skruvat loss dom gamla?

Eller hur "ska man göra?
av Erik Å
#1342770
Jag har aldrig bytt men är det inte meningen att man ska trä på bussningen från änden på krängningshämmaren? De bussningar som inte är delande från början alltså..
av andreas202
#1343323
Okej, ja jag har ju inga problem alls med att det slår i framvagnen eller den är orolig så man kanske inte ska lägga någon energi på det. Tänkte bara om det hade varit så enkelt att lossa dom två bultarna som håller bläcket över bussningen och "vika på" en ny bussning och sätta på bläcket och skruva fast sedan. Är ju ingen stor kostnad men ska man behöva lossa motor vaggan och pilla på dom i från ändarna så känns det väl bökigt för ett problem "som inte finns".

Tack för era svar och tankar!
av Erik Å
#1343333
Köper du bussningar som är "delade" redan från början är det ju inget problem.
Annars trodde jag att det räckte att ta loss krängningshämmarstaget och lirka på dem utifrån änden på krängningshämmaren.. gissar bara :-)
Polyuretan blir tydligen stenhårt i kyla, jag skulle välja gummibussningar med tanke på svensk vinter
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1343453
Måste ju bli högre ljud i bilen med plastbussningar.@andreas202, Om det går bra än ta det när det inte går bra längre.

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?