- tis 15 okt 2019, 12:57
#1342400
Hej!
Har en Volvo 850 automat -96 som trilskas då jag ska starta. Först helt död trots att växeln ligger i P eller N. Vickar då på spaken och plötsligen startar den. Ingen varningslampa då motorn är igång.
Tolkar det som tröghet i växellägesgivaren/startspärrkontakten och har läst om detta "fenomen" på forumet utan att bli helt säker på hur man byter. Min fråga gäller närmst detta: Hur svårt är det att byta? Finns det några grundinställningar som kan hamna fel så att man inte kan starta igen, krävs specialverktyg, eller är det bara att "skruva av och skruva på"? Har skymtat ett "P" stämplat vid givaren - vad står det för? (Har kollat in delen efter att monterat av batterilåda och delar av luftrenare).
Tacksam för svar
Har en Volvo 850 automat -96 som trilskas då jag ska starta. Först helt död trots att växeln ligger i P eller N. Vickar då på spaken och plötsligen startar den. Ingen varningslampa då motorn är igång.
Tolkar det som tröghet i växellägesgivaren/startspärrkontakten och har läst om detta "fenomen" på forumet utan att bli helt säker på hur man byter. Min fråga gäller närmst detta: Hur svårt är det att byta? Finns det några grundinställningar som kan hamna fel så att man inte kan starta igen, krävs specialverktyg, eller är det bara att "skruva av och skruva på"? Har skymtat ett "P" stämplat vid givaren - vad står det för? (Har kollat in delen efter att monterat av batterilåda och delar av luftrenare).
Tacksam för svar