Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1339413
DayDreamer skrev: fre 27 sep 2019, 15:10 Å du har bytt bussningarna i länkarmarna bak? https://www.skruvat.se/Bussning-lankarm-P11983.aspx
dom var helt slut på min å låg man i högre fart 70km/h å uppåt så kändes det som att bakänden på bilen skulle köra om framänden. Efter bytet vart det en enorm skillnad :-)
Nix, men hur många mil hade din gått då?
Låter som samma, men min ju bara gått 16000.
#1339414
@Svanis, Fan har inte varigt med om något liknande mina gammla skrällen är glappa lite här o var men det brukar vibrera lite om tex en styrled är glapp eller bussning.
Jag har en fråga menar du att själva styrväxeln kan vara glapp?.
#1339416
Perra83 skrev: lör 28 sep 2019, 12:53 Snälla du!!
Byt däcken nu! Vad tjänar du på att åka omkring på sån dynga?
Trafikfarliga fordon har inget på vägen att göra!
Tror du verkligen jag att jag kör runt på felaktiga däck medvetet, läs igenom hela tråden, du låter mer som ett nättroll som borde rapporteras.
#1339417
gubbstrutt skrev: lör 28 sep 2019, 13:07 @Svanis, Fan har inte varigt med om något liknande mina gammla skrällen är glappa lite här o var men det brukar vibrera lite om tex en styrled är glapp eller bussning.
Jag har en fråga menar du att själva styrväxeln kan vara glapp?.
Bilprovningens idé, men det finns ju en inre styrled som är mer trolig, tänker jag.
#1339419
Svanis skrev: lör 28 sep 2019, 13:13
gubbstrutt skrev: lör 28 sep 2019, 13:07 @Svanis, Fan har inte varigt med om något liknande mina gammla skrällen är glappa lite här o var men det brukar vibrera lite om tex en styrled är glapp eller bussning.
Jag har en fråga menar du att själva styrväxeln kan vara glapp?.
Bilprovningens idé, men det finns ju en inre styrled som är mer trolig, tänker jag.
Ja jag tänkte det samma. Tyvärr har jag inga mer förslag om vad det kan vara. Ska snacka med några polare o kolla om de vet nått. Trist det här :-(
#1339421
gubbstrutt skrev: lör 28 sep 2019, 13:20
Svanis skrev: lör 28 sep 2019, 13:13
gubbstrutt skrev: lör 28 sep 2019, 13:07 @Svanis, Fan har inte varigt med om något liknande mina gammla skrällen är glappa lite här o var men det brukar vibrera lite om tex en styrled är glapp eller bussning.
Jag har en fråga menar du att själva styrväxeln kan vara glapp?.
Bilprovningens idé, men det finns ju en inre styrled som är mer trolig, tänker jag.
Ja jag tänkte det samma. Tyvärr har jag inga mer förslag om vad det kan vara. Ska snacka med några polare o kolla om de vet nått. Trist det här :-(
Kommer iaf snart byta:
-Vä bärarm
-Vä hjullager
-Vä+hö drivknut
-Vä+hö fjäderben (garantibyte)
Passar på med allt när det monteras ned, de vill ju ha defekta fjäderbenen i retur, så kan inte vänta med det.

Lämnar in för hjulinställning på märkesverkstaden, så får de innan kolla om de anser glapp i styrningen verkligen finns.
#1339426
Svanis skrev: lör 28 sep 2019, 13:13
gubbstrutt skrev: lör 28 sep 2019, 13:07 Jag har en fråga menar du att själva styrväxeln kan vara glapp?.
Bilprovningens idé, men det finns ju en inre styrled som är mer trolig, tänker jag.
Styrväxeln borde rimligen inte vara glapp efter bara 16000, min är helt okej efter 51.
Men ytter och innerstyrleder har jag fått byta. Kryper det in vatten under gummibälgen så rostar kulan och då går det fort utför
Det där med länkarmsbussning som rör sig låter som en möjlig förklaring till slingrigheten. Plus sammanlagt glapp förstås
Följde styrlagren verkligen med fjäderbenen?
#1339428
Erik Å skrev: lör 28 sep 2019, 13:43
Svanis skrev: lör 28 sep 2019, 13:13
gubbstrutt skrev: lör 28 sep 2019, 13:07 Jag har en fråga menar du att själva styrväxeln kan vara glapp?.
Bilprovningens idé, men det finns ju en inre styrled som är mer trolig, tänker jag.
Styrväxeln borde rimligen inte vara glapp efter bara 16000, min är helt okej efter 51.
Men ytter och innerstyrleder har jag fått byta.
Det där med bärarmsbussning som rör sig låter som en möjlig förklaring till slingrigheten. Plus sammanlagt glapp förstås
Följde styrlagren verkligen med fjäderbenen?
Exakt 16000 borde vara "som ny" för en torslanda-volvo ;-)
Ytterstyrleder byttes för 450 mil sedan.
Skaffar i nuläget inga nya s-däck till de 2st 17" som var gamla, blir nog byte till 16" till sommaren för komfort, saknar min gamla nivomatfjädring bak.
Får bli provkörning med vinterhjulen, montera av och kolla slitage.
Japp kompletta fjäderben inköptes inkl topplagring.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]