Nu är nya styrlederna monterade men det finns inte en chans i världen att få dit de inre slangklämmorna som ska hålla bälgarna på plats.
Klämmorna går kanske att pilla dit men det finns liksom ingen plats över för klämtången. Man kan ju inte gärna lyfta ur motorn eller styrväxeln bara för att få dit dem
Så det står mellan buntband eller klassiska slangklämmor med skruv. Tror det får bli kraftiga buntband (7mm), det måste väl gå?
Ser en annan intressant sak, jag har problem med att vänster framdäck slits ner på insidan trots att alla hjulinställningar verkar relativt okej. Det skulle iofs kunna vara glappet i högra styrleden som gör att toe växlar mellan olika värden. Men i alla fall, jag mätte hur långt inre styrledens gängade pinne var ingängad i yttre styrleden för att hitta tillbaka till någorlunda rätt inställning med de nya och då ser jag att längden på vänster och höger sida skiljer 3.4mm. Och så har det varit sen bilen var ny, antagligen har man centrerat ratten genom att justera länkarnas längd olika. Men det här kommer ju att göra att Ackermann-kompenseringen blir lite olika i vänster och högersväng. Man borde ju rimligtvis ha haft samma längd på länkarna och justerat in ratten genom att flytta den ett snäpp på splinen. Förmodligen var felet mindre än ett spline-steg och då justerar man på styrlederna..?
Iallafall, jag funderar allvarligt på att justera länkarna till samma längd och försöka stå ut med att ratten inte blir perfekt centrerad, det är inget kul när däcken slits ner i förtid. Eller kan man anta att 3.4mm (1.7mm per sida) är försumbart med tanke på slitaget?