Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av c7098
#1333933
Är hjullagret fram liksidigt, så man kan ta ett nästan nytt från höger fram på en bil och sätta det på vänster fram på en annan bil?
av MickeM
#1333946
Tänk på att det finns två olika lager bara.
Beroende på om man har centrumskruv eller centrummutter.

Höger eller vänster spelar ingen roll, som sagt.
av c7098
#1333967
MickeM skrev:Tänk på att det finns två olika lager bara.
Beroende på om man har centrumskruv eller centrummutter.

Höger eller vänster spelar ingen roll, som sagt.
Bra info där, ska kolla imorgon om det är skruv eller mutter.
Har tittat runt lite på olika sidor som säljer delar, dom flesta verkar lista samma hjullager oberoende av årsmodell. Kan tyckas lite oroväckande.
av Erik Å
#1333986
Kolla hos Vparts, de brukar ha bra koll :-)
Tips om lagret har rostat fast i styrspindeln, sätt tillbaka skruvarna och skruva i dem helt så när som på ett par millimeter. Sen kan man knacka på skruvskallarna och på så sätt få ut lagret ur spindeln
av c7098
#1334027
Erik Å skrev:Kolla hos Vparts, de brukar ha bra koll :-)
Tips om lagret har rostat fast i styrspindeln, sätt tillbaka skruvarna och skruva i dem helt så när som på ett par millimeter. Sen kan man knacka på skruvskallarna och på så sätt få ut lagret ur spindeln
Det lär nog sitta rejält fastrostat, bra tips att ta till.
av c7098
#1334053
Ingen sådan tur att man kan plocka det nästan nya från gamla bilen heller... Blir till att beställa nytt, är det nån större skillnad på grejerna, eller kan man ta vilken billig del som helst? Skiljer ju iofs inte så mycket i pris , typ 500 för billigaste och runt 900 och uppåt för SKF och lite mer för FAG.
av Erik Å
#1334073
Jag skulle inte ta "vilken billig del som helst", men hittar du något känt märke så är det förhoppningsvis tillräckligt bra. Har du kollat hos bildelaronline24?
Jag köpte ett hos Rejmes idag, det blev dyrt men så fick jag det några timmar senare. Bilen blev okörbar på en långtur i söndags, så vad gör man.. Kommer att få en faktura på bärgningen också :-( Nya lagret sitter på plats (25 Nm + 45 Nm + 60 grader) , nu ska jag ut och montera drivaxeln.
av c7098
#1334084
Fick tag på ett SKF till förvånansvärt bra pris, så det blev det. Får vänta några dar på leverans dock, men det är ingen panik för min del eftersom det bara är på "låter illa vid sväng stadiet" ännu.
Inte kul när lagret skär och bilen blir stående...

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]