Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1333403
viewtopic.php?f=16&t=92744.
Halloj alla jo jag skulle behöva de fästen som syns på bilderna på sida 3 i tråden jag länkat till (båda sidor).. Både de som ersätter de fasta fästöronen på bilen och de till stötfångaren.
Artikelnumren som nämns i tråden VO 6815114 ser i mina ögon ut endast som det fäste som skall sitta på stötfångaren.
Har hittat ett annat nummer som även det nämns här men det får jag inte fram nått på. (Trots gogglande 2 tim).
Volvo vet inte vad jag snackar om alls :-o . Vart får jag tag i dessa fästen?. Har bara hitta de som ser ut o vara till stötfångaren inte de ersättnings fästen till de fasta fäst öronen på bilen. Liten förtydling har bara hitta fästena på bild.
Ja jag är rätt kass på o goggla så det behöver ingen tala om osv ;-) brukar hitta grejor men ibland går det inget bra.
Jag vet heller ej om det är samma fästen på en 855 som syns i tråden som till V70.

Tackar för svar :-) .
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
#1333422
När jag ska köpa delar på Volvo brukar jag få åka till Rejmes och peka på sprängskissen på deras datorskärm för att få rätt bitar beställda.. Lite omständigt :-)
Men prova att klippa ut fotot ur tråden och mejla till reservdelsfolket.
Windowsmenyn - tillbehör - skärmklippverktyget - markera - spara som jpeg
Jag kan mejla dem till dig om jag får en mejladress, det verkar inte gå att bifoga bilder på mejlen här på forumet..

U-konsolen finns lite varstans på nätet
https://www.wikingerparts.de/shop/volvo ... ch-6816114

Enklast är väl att mejla RaggeNo1 och fråga var han köpte bitarna
#1333432
fjohan82 skrev: tor 22 aug 2019, 08:47 Jag hittar en del som heter 6816114, nummer 11 i denna länk: https://www.volvopartswebstore.com/show ... evel=24677
En siffra fel kan göra att Volvo inte hittar delen, om det är den du söker. :-)
Jovisst är det dem men det ser ut att fattas 2 delar till?.
Tack för svar.
#1333437
Märkligt nog så var U-konsolerna intakta på min bil medan aluminiumbalken hade stora korrosionshål. Bilarna på skroten var precis tvärtom, balken var någorlunda hel medan U-fästena var som knäckebröd.. De långa fästskruvarna gick av på mitten när jag försökte skruva ur dem, men det gick att bända loss stötfångaren med en kofot eftersom u-fästena pulvriserades :-/
Delen som sitter svetsad i karossen tittade jag inte på, de kanske skulle gå att kapa loss från en skrotad bil

Energidryck

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]