- sön 27 mar 2005, 22:40
#5889
Hej!
Jag har en fråga angående turboaggregat till en 850 T5 -94:a.
Min nuvarande turbo (en Mitsubishi TD04HL-15G) läcker lite olja. Volvoverkstaden sa att det enda som hjälper är att byta hela turbon.
Då är min fråga (frågor):
- Om jag vill byta till en större turbo (till samma som i R-bilarna, 25 hk extra) vilka andra modifikationer måste då göras? Måste man byta bränsletrycksregulator + bränslepump? Den firma som skulle leverera turbon sa att den passar "rakt av" (förmodligen tänkte de då på grenröret).
- Min bil är inte "chippad", och med det i åtanke hur kommer den nya turbon fungera ihop med den gamla ECU:n? Om man byter till en större turbo, måste man ändå programmera om ECU:n?
Nån som vet? Tips?
Mvh,
Paul
Jag har en fråga angående turboaggregat till en 850 T5 -94:a.
Min nuvarande turbo (en Mitsubishi TD04HL-15G) läcker lite olja. Volvoverkstaden sa att det enda som hjälper är att byta hela turbon.
Då är min fråga (frågor):
- Om jag vill byta till en större turbo (till samma som i R-bilarna, 25 hk extra) vilka andra modifikationer måste då göras? Måste man byta bränsletrycksregulator + bränslepump? Den firma som skulle leverera turbon sa att den passar "rakt av" (förmodligen tänkte de då på grenröret).
- Min bil är inte "chippad", och med det i åtanke hur kommer den nya turbon fungera ihop med den gamla ECU:n? Om man byter till en större turbo, måste man ändå programmera om ECU:n?
Nån som vet? Tips?
Mvh,
Paul