Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbe850
#1324169
Har en turbo Motor B5234T med automat den går hur bra som helst upp till ca 2000 varv, om man ger fulgas då dör den av, det är nästa som man stänger av tändningen eller som att den inte får bensin, men släpper man på gasen så går den bra vid ca 2000 varv. Har kollat om det finns felkoder men det finns inte det.
av Tobbe850
#1325383
Har nyligen köpt bilen och han som sålde bilen, säger att han har bytt bränsle pump på en bilverkstad och har han bytt luftmassesmätare,
Har kollat på slangar och har bytt några mindre slangar som var dålig men den går inte bra ändå, den lägger fortfarande av vid ca 2000,
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1325511
Starta motorn och gasa för hand och titta på den vinklade slangen som kommer ut från intercoolern (övre anslutningen) om den suger ihop sig. Inte ovanligt när slangarna blir gamla och det kan ge dem symptom du nämner.
av Tobbe850
#1326568
Har nu kollat intercooler slangar men det är inget fel på slangarna, tycker det är som bilen inte får bensin eller tändnings fel, när man gasar den så när man gasar första gången då varvar den som den ska,men håller man fulgas då börjar den att blödrar. Kan det vara hallgivaren?
av Tobbe850
#1326569
Har nu kollat intercooler slangar men det är inget fel på slangarna, tycker det är som bilen inte får bensin eller tändnings fel, när man gasar den så när man gasar första gången då varvar den som den ska,men håller man fulgas då börjar den att blödrar. Kan det vara hallgivaren?
av Tobbe850
#1326662
Jag har bytt bränsle filtret för någon dag sedan. Men det blev inte bättre, men något som jag kom på nu det var när det regnade, jag hade kört en sväng för att se om den betedde sig lika när man trykte ner gasen och det gjorde den, men när jag stog på stilla och la i driven och gasade då stannade bilen jag provade flera gånger och den stannade varje gång, men om jag var försiktig på gasen då stannade den inte,
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1326689
Det där att den går om man varvar upp försiktigt brukar vara vanligt när en tryckslang gått sönder eller om det är något i avgassystemet som spökar. Kan ju vara bränsletrycksregulatorn som gjort sitt - eller slangen till den.
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]