Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1323680
Har en gammal 850, enl spec i rubrik. Köptes 2003, direktimport från Tyskland, körsträcka = okänd (skruvad mätare).
Har orsakat otaliga felsökningstimmar under årens lopp. Har stannat och startat många gånger med ojämna mellanrum.
Trots alla tips som förmedlats i olika forum och tillämpats,ex byte av bränslerelä, bränslepump, givare och sensorer mm, mm.
Efter senaste stoppet gick den inte att starta trots genomgång av alla beprövade tricks. Men så dök en ny tanke upp.
Kopplade från batteriet ett par timmar och se: biluslingen startade utan några som helst protester.
VARFÖR ?????????????
Ville bara förmedla denna erfarenhet.
#1326367
Hej alla och tack för de råd jag fått.
Nu har det löst sig. Bilen går igen. Anledning till stoppen = Sotiga tändstift pga avbrott och olika motstånd i tändkablarna. Borde naturligtvis tänkt på detta från början.
Fenomenet med "självläkning" måste vara att pga dåliga tändkablar blev också gnistan i stiften svag så motorn blev sur och självdog. Sen fick den stå, tillräckligt med
bensin dunstade så att den gick att starta men hela förloppet upprepade sig igen.
Så vid start och andra driftproblem med volvo 850, kolla och mät upp t-kablar som punkt 1 vid felsökning.
Hälsningar esså.

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]