Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1323537
Är förresten MAP-givaren ansluten med en gummislang till insuget på din bil? Jag hade jätteproblem med min gamla R19 innan jag upptäckte att slangen till map-givaren hade torksprickor. Minns inte exakta symptombilden men jag tror att bilen tvekade vid acceleration..
av Leon1
#1323681
@Erik Å, Ja det är nå gummihistoria runt givaren som tätar mot röret verkar det som. Sitter inte med skruv å fästen.
av Leon1
#1323736
Va alldeles nyligen nere vid bilen. Tyckte mig höra ett sugande från vänstra sidan av motorn och mycket riktigt hitta jag en gummislang som är halvt av.
<-- denna. Får sticka iväg å köpa å byta ut. Vad är detta och vad gör den? Kan detta va mitt problem?
av Leon1
#1323910
Kan man dra om den där slangen eller måste den gå bakom insuget... ett jävla pill å byta ut den verkar det som.
av Leon1
#1323934
gubbstrutt skrev:@Leon1, Vilken slang syftar du på det finns ju några`?.
Den som han visar vid 1:33. Den sitter med en gummi slang till en vit plast slang som går bakom insuget bort till röret som sitter mot spjällhusedt.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1323937
Är den paj är det troligen värt o testa. Vad den är till vet jag dock inte, Men sitter den på insuget lär det väl troliigen dra tjyvluft. Själv har jag bytt en massa dåliga slangar och det vart bra. Men vilken som gjorde så det bra vet jag ju inte. Men ingen slang ska vara paj iaf. Sämre lär det väl inte bli. Har du några felkoder o gå på. Blinkkoder då 10 v maskinerna har Fenix 5.2 till motorn men det visste du väl redan.
av Leon1
#1324120
Ingen skillnad efter att jag bytte ut den trasiga vakuumslangen. Har fortfarande inte fått tag på andra tändkablar för å testa med. Känns lite surt å pynta ut 500-700kr å inte få det att fungera.

Känns inte som om det kan va tändkablar heller då misständer/bluddrar/orkeslös när motorn är varm?
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]