Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av manor
#1319221
Jag har noterat att när man blinkar höger eller vänster så uppstår ett initialt högfrekvent "pipande" ljud.
Försökte Googla på det och hittade några liknande fall, men aldrig någon som återkopplade en lösning.
Jag står ut med ljudet, men får väl känslan att det inte kommer laga sig själv utan successivt förvärras...

Ska man misstänka något runt blinkersrelät som på min 855 GLT (97) sitter ihop med knappen till varningsblinkersen?
Om ja och den ska bytas...går det att få tag på något nytt för en rimlig slant, eller är det kontakt med en bildemontering som gäller?

Någon som varit med om något liknande eller har tips på annan tänkbar "felkälla"?
#1319450
Jag skulle praxis som du misstänka blinkrelä eller glappkontakt. Jo varnings blinkknappen brukar ju sitta ihop med övrigt men törs inte svära på det på din bil. Jag hade en 142a en gång i tiden o på den börja det pipa i relät när jag slog på blinkers som inte funka alls.. Men det går kanske inte o jämnföra. Priser nytt kan jag inte svara på.

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]