Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gren83
#1318691
Hej!

Jag fick "nedsatt bromsverkan" höger bak på förra besiktningen av min S70. Och jag hade ju isär bromsoket när jag fixade med handbromsen. Förlorade en skruv som jag fick ta bort med vinkelslipen, men jag fick bort den helt så det finns plats för en ny. Ett problem tycks dock vara att de är svåra att få tag på. Och det är ju tre timmar kvar till besiktningen.

Så jag undrar följande - Är det den saknade skruven som orsakar nedsatt bromsverkan (den som saknas är den näst längst nerifrån, så de "yttre" skruvarna har jag ju, och en till uppe). Om ni tror att det är orsaken till nedsatt bromsverkan så undrar jag om jag då ta en skruv från bromsoket vänster bak och skruva i på höger sida, bara för att få godkänt på ombesiktningen och få lite mer tid till att leta upp en skruv.

Tack på förhand!
#1318715
Hej! Det är en av de 4 som håller ihop själva oket. ABS-lampan började lysa i samma veva, undrar om det kan höra ihop. Men själva huvudfrågan är om det har någon betydelse för bromsverkan och ifall det är någon idé att greja med det.
#1318731
Så länge ok-delarna inte kan flexa så bör det inte spela någon roll. Att abs-lampan tänds kan bero på många saker. Normalt sett så brukar ju nedsatt bromsförmåga bero på att kolven inte kan röra sig riktigt om vi pratar om färdbromsen.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]