Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1316414
Tjena,
Behöver lite hjälp.
Lampan till att bakluckan är öppen på min cabbe började lysa idag, vilket gör att jag inte kan fälla taket.
Har mätt kablarna runt låset, och allt är i sin ordning.. fjärrkontrollen öppnar bakluckan.
Har även kopplat in till datorn i bilen och det finns inga felkoder på att ngt ska vara fel.
Tanken nu är att byta kablarna till själva låset i själva bakluckan om det ev blivit ett brott där.
Detta istället för att försöka sprätta upp kablaget.

Någon vet var man kan få tag på detta? vparts? eller liknande.

tack på förhand

Med vänlig hälsning,

Uffe
#1316428
Visar den att bakluckan är stängd om du stänger luckan lite hårdare? Det är ganska vanligt att det blir för stort spel i mikrobrytar-mekanismen inuti låskistorna på X70. Du kan också prova att stänga bygeln manuellt med en skruvmejsel medan bakluckan är öppen för att se om du får en annan reaktion från systemet då. Glöm inte att öppna bygeln sedan dock så att du inte stänger bakluckan mot en stängd bygel, det blir inte bra :)
#1316441
Jag håller med om att det låter misstänkt likt microbrytaren. Ville bara tillägga att när man använder sig av skruvmejselmetoden så tryck lite extra hårt så bygeln verkligen bottnar. Har själv märkt att ibland så behöver man göra det för att det skall fungera. Jag har haft så här ganska länge, men eftersom det inte händer så ofta plus att microbrytaren är/var svår att få tag på så blir det mejseln även i framtiden. :-D

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Står det någonstans på Volvos he[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]