Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Shlock
#1315298
Hej,

Jag har ett problem med min S70. Jag kan varken låsa eller låsa upp bilen med fjärren. Jag har testat att byta batteriet i dosan, men det hjälper inte. Är det själva mottagaren av signalen i bilen som kan vara boven? Hur åtgärdar jag felet?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1315332
Mottagarna i x70 är dåliga, räckvidden blir sämre och sämre med tiden för att slutligen göra det praktiskt omöjligt att låsa/upp med fjärrkontrollen. Du kan prova att sätta fjärrkontrollen mot vindrutan vinklad mot mottagaren för att minimera avståndet mellan kontroll och mottagare.

Mottagaren sitter ovanpå instrumenthuset, en svart liten plastlåda med en kontakt. Övre delen av instrumentpanelen måste demonteras för att komma åt.
av nissesvolvo
#1315421
Jag har ägt min V70 -99 sedan 2001 och har inte alls dom problemen som Lucif3r beskriver ovan. Om det är ovanligt för min bil vet jag ju ej så jag kan ju ha haft tur i det avseendet. Jag menar naturligtvis inte att Lucif3r inte har rätt, det jag menar är att det finns undantag.

Jag hade, bara för nån månad sedan, samma problem med att det inte gick att låsa eller lås upp bilen. Trodde batteriet va dåligt men inte hjälpte batteribyte. Så det jag gjorde va helt enkelt att koppla loss + och - kabel till bilbatteriet. Det fick stå så någon minut sedan funkade fjärren som vanligt igen. Har ingen aning vad som va felet men det hjälpte ju iaf.
av c7098
#1316482
Kan också vara att batteriet i fjärren inte sitter riktigt, det är små plastflikar som håller det på plats och dom brukar ge sig efter nåt år. Jag satte en bit eltejp mellan batteriet och baksidan av fjärren, nu funkar den bra igen.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1316709
Jag hade strul med ena dosan trots nya battrier. Pillrade isär dosan o droppa i elektronik sprej i knapparna på kretskortet då funka dosan igen.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]