Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1315104
Hej! Jo, jag försöker programmera en larmdosa till min volvo 850 -95. I den processen så ska den röda dioden vid framrutan lysa med fast sken när programmeringen är klar.

Nu är det så att den dioden har en gång tiden fungerat och vad jag förstår indikerar normalt blinkande när kretsen mellan alla öppningar är sluten när man låser bilen.

Då jag inte lyckats programmera larmdosan har jag misstänkt att det beror på att förardörrens gavellampa lyser när den är stängd. Dvs systemet tror att dörren är öppen och således ej sluten med kretsen så att dioden ska blinka. Nu är dioden död.

Min fråga är: vad kan vara fel? Var sitter problemet. Tacksam för svar! ;-) ;-)
#1315110
Sitter en liten brytare i låskistan på dörren som blir sliten och skiter i att du stänger dörren. Troligen är det den. Jag vet inget om hur man får dit o dän kistan än. Har samma på vänster bakdörr. Goggla lite lär nog komma upp nått.
Sen ska det visst gå att söka här på forat på nått sätt.
Ja just såg nu att du har en 850 men sitter det inga brytare i dörrstolpar eller nån annanstans sitter de troligen i låskistorna.
Men det finns andra här som vet mer.

Finns två olika system beroende på &ar[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]