Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av empa81
#1314783
Klart man blir lite orolig xD

Kom åt att ta bort givaren underifrån men kommer inte åt att skriva dit min externa oljetrycksmätare :@ Har för feta armar haha
av introzen
#1314786
Ahh okej! Nej du har ju annan motor också så ser kanske annorlunda ut än på min!

Kollade de två senare videorna du skickade nu och tycker den sista låter kusligt lik en motor som inte får nog med olja (låter lite som en diesel i mina öron). Skulle inte köra en meter till utan att reda ut felet om jag vore du.
av empa81
#1314789
Det man kan säga är att det skickas runt bra med olja när man tittar ner i påfyllningshålet dock. Ett och annat stänk upp ur hålet också... vette fan om det är normalt dock.
Som tur är så står den nu i smörjhallen så kan pula lite ostört några dagar.
av empa81
#1314855
Monterade oljetrycksmäatre:

Hur ser resultatet ut? Fuskade lite och sket i att montera röret från grillen till spjällhuset (som även innehåller 2 givare). Påverkar detta mkt?

Bilen dog på tomgången i slutet, startade om och fick motorlampa + ETS-lampa samt felkod: P0102 - LMM low input ... blev sur och monterade tillbaka alla kåpor, slangar samt oljetrycksgivaren.
Efter det startade bilen och inga varningslampor och den gick felfritt i 10-15 minuter innan jag parkerade. Ingen oljetryckslampa började lysa...

Kan det vara så att den som bytte givaren i höstas misslyckades med att göra det korrekt? Och att den nu hamnat rätt... och således inte behöver lysa...
Behöver dock en förklaring/kommentar på mätresultatet...

tack

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]