Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1308324
Skulle ersätta min 1275579
Hittade på nätet att ersättningdel 31251211 går att uppbringa.
Beställde av volvobutiken Bilia i Solna och hämtade idag.

Nu till saken, 31251211 står på kartongen, men på solenoiden står det ett annat nummer 31355829.
När jag tittar närmare på kartongen, så ser jag igenom etiketten, att bakom finns en annan som skymtar, på den anges samma nummer som står på solenoiden.
De har alltså märkt om kartongen.

Vad ska man tro?
#1308331
Vet inte numren, men jag vet att den solenoiden som satt original är ersatt med den från nyare, dvs V70 /S60/S80 från 00 och framåt. Gjorde detta bytet på min för ett par år sedan. Det enda kruxet är att man fick skarva kablarna själv. Har för mig att det följde med en annan snabbkontakt i kartongen.

Det vore nog enklare om du fortsatte i tråden du skapade först. :-)
#1308429
Truckdoktor skrev:Om det är ersättningen inkl. det nya kontaktstycke, så är nummret på kartongen kanske en sats och ventilen har sitt egen nummer...
Jo det är nog vad jag antar är svaret från Volvobutiken nu på måndag, det är en sats ja.
Men bra lattjo om kartongen var tänkt och märkt enbart för 1st solenoid, då den rymmer säkert 5st.
Senast redigerad av 1 Svanis, redigerad totalt 0 gånger.
#1308432
Libbe skrev:Köpte också en i Solna

På min kartong står det: 31355828
Köpte du också en sats eller enbart solenoiden?
Var det nummer du angav ensamt på kartongen eller lika min, synlig bakom en ändrad etikett?

Då ditt nummer har annan slutsiffra, antar då att din är för insugssidan
#1308472
Ok packningen borde ju alltid levereras med, så då är det enbart en solenoid på det numret.

Levererades den också I överdimensionerad kartong?

Jag tänkte om min solenoid redan i fabrik var tänkt för en sats, så kanske de la den i en överdimensionerad kartong och märkte med solenoid-numret.
Därefter vid komplettering med övriga delar till satsen, så satte de ny etikett med sats-numret över den gamla.
Kul o se alla länder som är inblandade och märkta på olika delarna Rumänien Sverige Tyskland Mexico.

Köper jag idag en dekal från vparts ”Made in Sweden”, då flaggar jag falskt :-)

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]