Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1307905
Men det är klart, beroende på om du har solid eller metallic lack...…….
Om det är solid lack du har alltså inte metallic, då kan du köpa 2-komponents kulör, så sparar du in klarlacken.
(Om det bara är bättring som ska utföras)
#1308032
Förresten, hittade förvisso inte kvittot från när jag köpte låsbultarna för 12 år sedan, men nu kom jag på att de hette säkerligen MCGARD.
Fann de på nätet, både näthandel och hos däckverkstad.
De har tydligen inte längre såna glidringar mina har, men de håller nog bättre ändå, än Volvo originalen från förr.
#1322035
Gubbstrutt, hur gick det med valet av däckdimension och blev du nöjd?

Själv är jag trött på mina 205/45-17 som spårar så mycket.
Jag tror dock mina bussningar i krängningshämmaren fram är slut, det bidrar nog en del.
#1322265
Svanis skrev: mån 17 jun 2019, 23:38 Gubbstrutt, hur gick det med valet av däckdimension och blev du nöjd?

Själv är jag trött på mina 205/45-17 som spårar så mycket.
Jag tror dock mina bussningar i krängningshämmaren fram är slut, det bidrar nog en del.
Jo det vart Dunlop Sport max 205 x 45 17. Jag är nöjd. upplever inte att det spårar något särskilt. Hade Förut 205 x 55 16 dubbdäck. Jag har nyss läst din tråd om krängnings hämmaren. Jag vet att mina utbytbara gummin till hämmaren på subframen ser dåliga ut. Funderar på om jag ska byta till de du länkade till när jag får lust. Det är ju möjligt att både din o min bil blir bättre om man byter bussningar. Även om du sätter på 195 x 60 15" misstänker jag att det inte blir nån skillnad på väghållningen. 205 är ju inte så brett. Sen tror jag att det här med väghållning är en subjektiv fråga.
Misstänker även att det kan bli mer ljud i bilen med plastbussningar än med gummi dito.

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]