av Svanis - mån 25 mar 2019, 13:03
- mån 25 mar 2019, 13:03
#1307240
Har en klonkande framvagn där ljudet har spårats till krängningshämmaren.
Tydligen har ju åtminstone min 2,5T, en speciell lösning där bussningarna är vulkade på plats, ej utbytbara.
Alltså ska man byta hela krängningshämmaren med fasta bussningar.
Jag funderar på om andra årsmodeller eller annat motoralternativ, hade utbytbara bussningar ?
(För om nu min -97 GLT har en klenare sort med utbytbara bussningar, så känns den ändå likvärdig som min -99 2,5T.)
Därmed tänker jag mig att om man kan byta till en med utbytbara bussningar istället, eller har de annan infästning?
Beställde den rätta från Volvo, men som idag meddelade att de är slutsålda.
Lösningen Volvo hänvisar till är att köpa begagnat från skroten, vilket jag känner inte är en bra lösning,
då jag ska ha kvar bilen samt även kommer att betala bilverkstaden att byta den.
Kostnaden för arbete är då en stor del, så jag vill inte ha tillbaka problemet om 2år.
Tydligen har ju åtminstone min 2,5T, en speciell lösning där bussningarna är vulkade på plats, ej utbytbara.
Alltså ska man byta hela krängningshämmaren med fasta bussningar.
Jag funderar på om andra årsmodeller eller annat motoralternativ, hade utbytbara bussningar ?
(För om nu min -97 GLT har en klenare sort med utbytbara bussningar, så känns den ändå likvärdig som min -99 2,5T.)
Därmed tänker jag mig att om man kan byta till en med utbytbara bussningar istället, eller har de annan infästning?
Beställde den rätta från Volvo, men som idag meddelade att de är slutsålda.
Lösningen Volvo hänvisar till är att köpa begagnat från skroten, vilket jag känner inte är en bra lösning,
då jag ska ha kvar bilen samt även kommer att betala bilverkstaden att byta den.
Kostnaden för arbete är då en stor del, så jag vill inte ha tillbaka problemet om 2år.
S70 2,5T 193hk man 1999
S70 2,5 170hk aut 1997
S70 2,5 170hk aut 1997