- fre 19 jun 2020, 07:36
#1386000
Det sitter en ventil under tryckvakten(alá däckventil), så den går att byta utan att tömma systemet.
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev: ↑fre 19 jun 2020, 07:36 Det sitter en ventil under tryckvakten(alá däckventil), så den går att byta utan att tömma systemet.Tack, ska kolla på den.
MarcusJ skrev: ↑mån 29 jun 2020, 12:36 ..Byta tryckvakt var inga problem. Sitter en ventil under som stänger till när tryckvakten tas bort. ..Visst pratar vi om lågtrycksvakten som sitter intill torpedväggen? (nu pratar jag V70 mk 1)
Erik Å skrev: ↑mån 29 jun 2020, 21:03Visst pratar vi om lågtrycksvakten som sitter intill torpedväggen? (nu pratar jag V70 mk 1)Nej, jag bytte tryckvakten på högtryckssidan.
För det är väl högtrycksvakten som sitter vid högra strålkastaren?
Erik Å skrev: ↑mån 29 jun 2020, 21:03Men kompressorn slår fortfarande av och på i korta intervaller. Inser att när jag tomgångskör med huven öppen så går kompressorn 6 sekunder och vilar i 4. Även då jag gasar på till 2000 varv. Men ute på landsvägen blir intervallerna kortare och kortare efter något 10-tal minuters åkning. Misstänker att lågtrycksvakten flyttar omslagspunkten när den värms upp där den sitter nästan mitt ovanför grenröret..Det är ju normalt att kompressorn slår till och från i cykler. Ju kallare du har i kupén desto mindre behöver kompressorn gå för att hålla temperaturnivån.
Ska prova att vira in den i isolering så att den kyls av röret med köldmedia som den sitter på. Vad skulle kunna gå fel?
MarcusJ skrev: ↑mån 29 jun 2020, 22:36 Det är ju normalt att kompressorn slår till och från i cykler.Njae, när cyklerna börja bli nedåt 3-4 sekunder måste något vara fel? Spelar ingen roll om jag drar på max kyla eller ändrar fläktvarvtal, de blir lika korta ändå. Och nu vet jag ju att gasmängden är rätt.
Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]