Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1310138
Nu har jag haft bilen igång äntligen! :)
Mätte i alla kontakter och kom till sist fram till att systemreläet inte får jord ifrån motorstyrboxen och således kan inte spridarna öppnas, men så fort jag jordar denna ingång så startar bilen.
Kan det än dock vara så att det är immon som spökar, att den inte enbart bryter bränslepumpen utan faktiskt stänger av spridarna!?
Eller vad skulle annars kunna vara felet?
#1310227
Näe det är nästan garanterat jorden till reläet som är kass. Kablarna till boxen sitter lite dumt till och blir "lätt"(nåja, nu såhär efter 20år iaf) skadade om man är där och gräver lite oförsiktigt. Jag hade också kabelbrott på en kabel till styrboxen, dock för kylfläkten och inte något "viktigare" :p Den var av mitt i kabelslangen, hur det gått till vetefasen, men men :p

Det du skulle kunna göra nu är att plocka ur styrboxen och resistansmäta mellan jordstiftet på systemreläet och motsvarande stift som styrboxen sitter i. Du bör få 0 resistans(några tiondelar är inom felmätning), får du oändlig eller flera ohm's motstånd så är kabeln av eller "nästan" av.
Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)