- fre 15 mar 2019, 12:02
#1305131
Står och blir allt mer tunnhårig i mina försök att få igång en 850 -97...
Det finns gnista på stiften (har även bytt stift), det blir tryck i fuelrailen så bensin kommer ju fram dit i alla fall. Har även testat att brygga anslutningen vid bränslerelät utan skillnad.
Finns inga felkoder.
Motorn tänder inte till alls utan är helt död, tändstiften är torra så mina misstankar ligger ju på bränslesidan, men finner inga fel.
Kamläge/vevaxelläges givare borde man kunna utesluta eftersom det finns gnista!?
Hur exakt fungerar immobelizern på dessa, bryter dom startmotorn eller bränsle? Ska man misstänka något fel här? Men det borde sätta felkod tycker man...
Oavsett så blir det ju tryck i fuelrailen så motorn borde ju tända till tycker man, men den är helt död...
Hjälp, förslag och glada tillrop tas tacksamt emot!
Det finns gnista på stiften (har även bytt stift), det blir tryck i fuelrailen så bensin kommer ju fram dit i alla fall. Har även testat att brygga anslutningen vid bränslerelät utan skillnad.
Finns inga felkoder.
Motorn tänder inte till alls utan är helt död, tändstiften är torra så mina misstankar ligger ju på bränslesidan, men finner inga fel.
Kamläge/vevaxelläges givare borde man kunna utesluta eftersom det finns gnista!?
Hur exakt fungerar immobelizern på dessa, bryter dom startmotorn eller bränsle? Ska man misstänka något fel här? Men det borde sätta felkod tycker man...
Oavsett så blir det ju tryck i fuelrailen så motorn borde ju tända till tycker man, men den är helt död...
Hjälp, förslag och glada tillrop tas tacksamt emot!
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net
http://www.volvoturbo.net