- lör 26 mar 2005, 11:54
#5826
Jag jobbar på en liten verkstad, tre anställda. Jag vet inte hur det är på andra ställen, men jag har svårt att tro att en verkstad skulle bli särskilt långlivad om det går till som du beskriver.
Man gör det som står på protokollet, mäter vattenhalt i bromsvätskan och rekommenderar byte om den är över 3%. Jag tjänar inget på att ge fan i att byta bränslefilter, jag har min lön ändå.
Jag vill känna att jag har gjort ett riktigt jobb när jag stämplar ut, kan man inte känna någon stolthet i sitt arbete kan man lika gärna gå hem.
Sen kan alla klanta till det ibland, men då står man för det och rättar till det utan kostnad.
Edit: Hoppsan, där kom ett inlägg till i mellan... Det tråkiga är att folk ofta åker till en annan verkstad och spyr galla över den första utan att ge den en chans att rätta till problemet.
Och så sant, ett ganska otacksamt jobb är det, man får sällan höra att amn har gjort något bra...
el-anders skrev:Sista gången jag jobbade som bilelektriker och gjorde servicar var 1997.Och det är väl tur att du inte jobbar med det längre om du inte var mer noga än så.
Jag jobbar på en liten verkstad, tre anställda. Jag vet inte hur det är på andra ställen, men jag har svårt att tro att en verkstad skulle bli särskilt långlivad om det går till som du beskriver.
Man gör det som står på protokollet, mäter vattenhalt i bromsvätskan och rekommenderar byte om den är över 3%. Jag tjänar inget på att ge fan i att byta bränslefilter, jag har min lön ändå.
Jag vill känna att jag har gjort ett riktigt jobb när jag stämplar ut, kan man inte känna någon stolthet i sitt arbete kan man lika gärna gå hem.
Sen kan alla klanta till det ibland, men då står man för det och rättar till det utan kostnad.
Edit: Hoppsan, där kom ett inlägg till i mellan... Det tråkiga är att folk ofta åker till en annan verkstad och spyr galla över den första utan att ge den en chans att rätta till problemet.
Och så sant, ett ganska otacksamt jobb är det, man får sällan höra att amn har gjort något bra...
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!