Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taipen
#1303405
Hej och hå, har blivit med min fars 855 -97:a automat som strax rullat 30 tusen när den går så går den som en skållad dräng. Men I morse så tvärdog den mitt I en rondell när jag var på väg till jobbet. Alltså den blev helt svart inte en tillstymmelse til el i bilen. Upp med huven pillade lite på polerna och hej och hå den startar. Beslutar mig för att köra hem och ta min 245 i stället. Det gick utan missöden nästan, när jag svänger in på parkeringe börjar tracs off och servicelampan att lysa. Till saken hör att man hade behövt byta termostat då den inte kommer upp i temp motorn. (tillfälligt löst med ett grillskydd) Frågan är då kan de kanske vara vits att byta tempgivare också. Bilen har dom senaste åren i princip bara stått då min far drabbats av en stroke. Min syster har kört bilen nån gang vid behov men den har inte rullat långt tror de var 98 mil på ett år. Batteriet var jag tvungen att ladda upp då den som sagt inte rullat mycket dom senaste åren. Frågan är har batterit tagit för mycket stryck. Den ladder 14,25 volt på tomgång. Bara -10 idag men dock.
Som vanligt tacksam för svar
av Kena
#1303492
Ett någorlunda fräscht batteri bör du nog börja med att ha. Har du det och felet fortsätter så brukar ett vanligt fel vara bottenplattan i tändningslåset som glappar. Pröva vicka/vrida på nyckeln med motorn igång och se om felet går att provocera fram.
Användarvisningsbild
av taipen
#1303512
Jo de var glapp men i jordkabeln. Trots att den var skruvat stenhårt så gick den att rucka lite på dvs. jag misstänker att minuspolen kan vara något för liten. Men i vilket fall som helst behövs ett nytt batteri
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]