Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikke99
#1303146
Hej

Bytte inredning i min v70 årsmodell 99. Inredningen kommer ifrån en med årsmodell 97.
Kopplade in motstånden till stolarna för att SRS lampan inte skulle lysa. Men det hjälpte ej.
IMG_20190305_170556__01.jpg
IMG_20190305_170556__01.jpg (1.27 MiB) Visad 1305 gånger
Lampan lyser konstant med felkod:
"Sidebag driverside resistance too high"
Provat att nolla felkoderna med hjälper ej.
Kollar jag system data så står det i ett fält "CRASH - YES" men har ju inte krockat eller liknande..

Några tips på vad detta kan vara för fel?
av MickeM
#1303158
Var motståndet avsett för att lura SRS att tro att elektriskt utlösta stolsairbagarna är kvar?
Det verkar vara för litet motstånd...

En 1997 har mekanisk utlösning på stolsairbagen, och inte elektrisk som en 1999, men det vet du säkert.
Jag skrivet det ändå om andra som inte vet, läser tråden....
av Nikke99
#1303452
MickeM skrev: tis 05 mar 2019, 19:45 Var motståndet avsett för att lura SRS att tro att elektriskt utlösta stolsairbagarna är kvar?
Det verkar vara för litet motstånd...

En 1997 har mekanisk utlösning på stolsairbagen, och inte elektrisk som en 1999, men det vet du säkert.
Jag skrivet det ändå om andra som inte vet, läser tråden....
Ja just precis därför jag kopplade in motstånd, glömde visst att skriva det.
Men det är konstigt för om jag byter plats på höger och vänster, så borde jag ju då få felkod på andra sidan istället, men felkoden är kvar på samma sida oavsett..

Stolarnas krockkudde funkar ju oavsett om lampa lyser eller inte, men funkar kudden i ratten om lampan lyser?
Användarvisningsbild
av Nexus
#1304185
Jag gjorde det på mitt sätt när jag köpte helskinn från en 98 till min 99. Jag flyttade över klädseln till mina stolar. Mycket jobb men blir inga problem med airbag lampor :-)

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]