Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1299983
Alexas skrev:Jag tänkte inte ge 35 bagare för den :D Ville veta hur mycket jag ska pruta.

Det här med gasspjället förstår jag blev modernt med 99 och uppåt. Jag hade nästan velat ha en 98 just för att få en riktigt gammalmodig känsla. Ett fint omhändertaget gammalmodigt ex.
Den ser ut att vara bortplockad från blocket, var det du som köpte den?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

av Alexas
#1299985
lillasnigel skrev: mån 18 feb 2019, 12:16
Alexas skrev:Jag tänkte inte ge 35 bagare för den :D Ville veta hur mycket jag ska pruta.

Det här med gasspjället förstår jag blev modernt med 99 och uppåt. Jag hade nästan velat ha en 98 just för att få en riktigt gammalmodig känsla. Ett fint omhändertaget gammalmodigt ex.
Den ser ut att vara bortplockad från blocket, var det du som köpte den?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Nope, Den såldes mycket kvickt till begärt pris enligt säljaren! Pratade med de idag...

Verkar vara eftertraktade, trots sitt pris.
av LOB
#1300026
Här var det många experter som hade fel.... Att berätta för andra hur lite bilen egentligen är värd är något av en sport på internet. Apropå att köpa gamla lågmilare så har jag haft väldigt god erfarenhet av det. Köpte min 850 2.5T, 7800 mil i 2012 för 30 000 och den går fortfarande som en klocka och har bra bytt några slitdelar. Samma med dem 960 jag köpte med 10 000 mil.
av Alexas
#1300056
Har hittat en annan som jag tänkt slå till på.

1 ägare sedan ny! Pratade precis med den ägaren och enligt henne och så sa Volvo är spjällhuset va kass och likaså fungerar inte ACn. Spjällhuset fixar jag själv men ACn blir lite svårare. Får se om kompressorn går och om det är läckage någonstans "bara".

De här spjällhusen, måste man programmera även ett begagnat med samma reservdelsnr? Eller funkar det att bara montera och tuta och köra?
av TobbeViktor
#1300173
Du kan skicka befintligt spjäll till atech2 och få det renoverat/uppdaterat. Kommer ej ihåg pris, men har för mig runt 3000.
AC behöver ju inte vara så blodigt heller, givetvis beroende på miltal då.
Sist jag renoverade min så var det ett gäng taskiga tätningar samt byte av torkfilter. Kostade 3500,men var lätt värt det.

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]