Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1299704
Nej absolut inte. 85x70 finns det ett överflöde av, dom ligger otroligt lågt i pris. 35 laxar så är vi inne på R-priser - absolut inte GLT-pris.
En GLT är inte värd ett öre mer än 20k, och då ska det inte finnas ett enda fel på den. Normal-skick så runt 10k, bra skick 15k.
av SubMarine
#1299728
Vet inte om det är en synvilla men den högra baklyktan ser inte ut att passa så bra i skarven mellan bakluckan och karossen, krockskada? Nu har ju bilen ett ovanligt lågt miltal för X70 97-00 men man ska inte glömma bort att det fortfarande är en 20 år gammal bil. Personligen hade jag nog köpt en med flera mil och sparat mellanskillnaden till de reparationer som kommer behövas i framtiden.
av MickeM
#1299738
Priset skilljer nog en del över landet, men är man beredd att åka en bit, kan man enkelt köpa en S70 i bruksskick även med fungerande AC, nyskattad och nybesiktad och användbara däck för 10kkr.
(Turbo = flera tusen plus i skicket som beskrivs ovan)

Men:
Låga mil, betyder egentligen INGET i praktiken, när den är så gammal.
Men okunniga värderar dom oproportionerligt mycket högre, så det har en positiv inverkan på priset.
Dom slitdelar som gynnas av låga mil, (oberoende av tid) är redan utbytta på långmilade.
Dom kostar inte skjortan heller.

Många har kopplingen som argument för milen.
Lamellen och lagret, visst. Men hydrualiska slavcylindern äts av tidens tand.
Vevaxelns packbox bakom svänghjulet likaså.
= kopplingsbyte iaf. = Minst 12kkr på verkstad.

Men det är KÖP-tips. Inte SÄLJ-tips.

Ska en med sugmotor värderas över 15k krävs nått alldeles alldeles extra.
Mycket få har rost. Många är jättefina bara man polerar dom.

Nya dyra delar, (koppling och vevens packbox tex) är ett bra argument för högre pris, som också gynnar köparen. =Även lättsålda.

R-modeller, eller andra specialare har helt andra värden, som sagt.
av Lövet
#1299772
Bilen ser ju oerhört fin och välutrustad ut så köper man den med tanke att behålla den i 10 år så gör ju inte överpriset så mycket. Men om man köper den och sedan lägger ut den som privatperson så kommer nog buden ligga 15-20 i bästa fall så det blir dyra första mil.
av Alexas
#1299800
Pratat med föregående ägare på den bilen och det är ett väl omhändertaget ex.

Den har snurrat runt i familjens ägo därav fler ägare på pappret.

Förra året byte av kamrem och pump på Volvo. Nya däck, AC-service förra året också. Allt fungerar som det ska enligt honom.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1299857
Lövet skrev:Bilen ser ju oerhört fin och välutrustad ut
Inte för att "vara sån" men, det där är mer eller mindre standardutrustning förutom TRACS(som är snudd på meningslös...) och takluckan. Inget utav dom är värda 20k i överpris.

Sen eftersom den gått så lite så är ju ett gasspjällsbyte på G.

Fin är den, inget snack om det, men inte 35-lakan-fin.

TS gör såklart som denne vill, men jag anser det är bortkastade pengar när det finns så många andra vettiga alternativ för betydligt mindre.
av Alexas
#1299880
Jag tänkte inte ge 35 bagare för den :D Ville veta hur mycket jag ska pruta.

Det här med gasspjället förstår jag blev modernt med 99 och uppåt. Jag hade nästan velat ha en 98 just för att få en riktigt gammalmodig känsla. Ett fint omhändertaget gammalmodigt ex.
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]