Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Corner
#1296750
Hej. Skaffa mig en v70 97 men det fanns ingen larmdosa med utan bara två nycklar. Har en v70 99 som står som donatorbil med 2st fungerande larmdosor. Så då var det bara att skruva av instrumentpanelen i bägge bilarna och skifta boxen från 99 till 97 an men dosorna ville ändå inte fungera. Är det något mer man måste göra för att det ska funka? Det går att låsa bilen med nyckel men då aktiveras ju inte larmet som jag antar att jag har då det sitter signalhorn på torpedplåten.
av MickeM
#1296790
Dosan kan inte läras in i en annan bil, om du inte har koden till dosan som följde med.
Den kommer inte med en ny bil. Bara en ny dosa. Den koden sparas typ ALDRIG.

Dosan under instrumentbrädan är bara mottagaren/översättaren.
Som antennen till radion.
#1296791
Måste programmeras in i styrboxen. Den svarta boxen ovanpå instrumenthuset är bara en mottagare, den har ingenting med fjärrkontrollen att göra(mer än att den tar emot signalerna och skickar den vidare).
Sen är jag lite osäker på om det fungerar med en från en 99a på en 97a, då dom har helt olika system.
Användarvisningsbild
av Corner
#1296798
Men har läst tror det var här eller garaget att det är flera som tagit den svarta boxen och flyttat över till en annan bil. Som hade samma problem som jag
av MickeM
#1296799
Man kan byta den mottagarboxen om man har räckviddsproblem med fjärrdosan.
Ingen kodning krävs då, eftersom koden sitter i motorstyrdonet.

Jag bytte personligen mottagaren på en S70 jag hade förr.
Bara att byta, med bibehållna fjärrdosor.

Bara en mottagare.
Ingen avkodare.

Ämnet har behandlats förr.
Det går INTE med rimliga medel!
Då ska man flytta över hela motorstyrdonet, (minst) och då uppstår massor av saker att lösa.

Säkert tom billigare med ny fjärrdosa.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]