av gubbstrutt - mån 14 jan 2019, 21:31
- mån 14 jan 2019, 21:31
#1292422
Tjena har några funderingar. Tempgivararen en i plasten under motorn höger sida och den andra tempgivaren i gallret bredvid dimljuset på vänster sida. Den ena måste väl vara till ecc o den andra till termometern i instrument huset?.
Nu är det även så att den givaren som ska sitta i plasten under motorn inte sitter där kanske hittar kabel o givaren inanför.
Grejen är att jag inte vet vilken av dom som är tex till ecc eller till termometern i bilen?. Termometern funkar till synes bra.
Nu till det med felkods utläsning som verkar lite märkligt på min bil (tidig 99a). Den har ett OBDII uttag under armstödet.
Min polare fick inte kontakt med motorsystemet med sin laptop (vol fcr) men fick kontakt med resten av bilen med den. Men med en ombyggd blink grej fick han kontakt med motorsystemet. Jag har läst lite andra trådar här men det gällde v70 från 98 om jag minns rätt och om det var OBDII på den bilen framgick ej. Visst min är förvisso tillverkad år 1998 men räknas som en tidig 99a. Frågan är ska det vara så här på min bil?. Den förra bilen jag hade var en sen 1999 S70 glt (modellår 00) den hade med ett uttag som hette OBDII och motorn på den var annat på många punkter det var en av de sista s70in med 170 hk. Gamla karossen. Men där gick det bra att läsa koder med dator eller liknande felkods läsare även till motorn.
Jag tog detta i min egen tråd istället . Om nån svarar så tänk på att ja inte fattar så värst mycket om detta .
Nuvarande bil.
Tidig 99a v70 gaswire fördelarlock o rotor ingen vvt.
144 hk 10v.Motorkod B5252s.
Mvh Gubbstrutt.
Nu är det även så att den givaren som ska sitta i plasten under motorn inte sitter där kanske hittar kabel o givaren inanför.
Grejen är att jag inte vet vilken av dom som är tex till ecc eller till termometern i bilen?. Termometern funkar till synes bra.
Nu till det med felkods utläsning som verkar lite märkligt på min bil (tidig 99a). Den har ett OBDII uttag under armstödet.
Min polare fick inte kontakt med motorsystemet med sin laptop (vol fcr) men fick kontakt med resten av bilen med den. Men med en ombyggd blink grej fick han kontakt med motorsystemet. Jag har läst lite andra trådar här men det gällde v70 från 98 om jag minns rätt och om det var OBDII på den bilen framgick ej. Visst min är förvisso tillverkad år 1998 men räknas som en tidig 99a. Frågan är ska det vara så här på min bil?. Den förra bilen jag hade var en sen 1999 S70 glt (modellår 00) den hade med ett uttag som hette OBDII och motorn på den var annat på många punkter det var en av de sista s70in med 170 hk. Gamla karossen. Men där gick det bra att läsa koder med dator eller liknande felkods läsare även till motorn.
Jag tog detta i min egen tråd istället . Om nån svarar så tänk på att ja inte fattar så värst mycket om detta .
Nuvarande bil.
Tidig 99a v70 gaswire fördelarlock o rotor ingen vvt.
144 hk 10v.Motorkod B5252s.
Mvh Gubbstrutt.
Senast redigerad av 3 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Det är lika bra o lägga ner hela skiten.