Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pop
#1292140
Hej

När jag bromsar så lyser lampan för trasig lampa snabbt till i instrumentet men alla lampor fungerar. :-)

Kan det vara att så att någon lampa börjar bli dålig kanske ?

Ska man byta alla för säkerhetsskull?

Funkar det med led lampor i bromsljusen?

Bilen är en Volvo v70 2.5t -98
av pop
#1292241
Jag tycker också att att någon lampa borde vara trasig men konstigt nog så funkar alla lampor :-D

Men lampan i bilen bara glimmar till så snabbt att man knappt hinner se vad det är för lampa. :-)

Jag kommer inte att byta till led lampa för jag har också hört att det kan ge varning då.

Får prova att byta alla lampor så får vi se om det hjälper :-D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1292276
Ingen lösning på ditt problem men, varningslampan i instrumenthuset fyller noll och ingen funktion mer än att vara irriterade. Det jag menar är alltså att om alla lampor lyser som dom ska kan du ignorera varningslampan utan att något tar skada eller liknande. Så du kan t ex byta till LED och låta varningslampan lysa utan problem.

Det kan dock vara så att en lampa har, av någon anledning, fått mer eller mindre resistans mot dom övriga(t ex en skadad kabel). Inte tillräckligt för att funktionen ska ha blivit synlig påverkad, men tillräckligt för att få glödtrådsvakten att gnälla.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1292383
Har du dragkrok så kan även en ärgad elkontakt ställa till en del mysko..
av pop
#1292401
Lucif3r skrev: mån 14 jan 2019, 10:27 Ingen lösning på ditt problem men, varningslampan i instrumenthuset fyller noll och ingen funktion mer än att vara irriterade. Det jag menar är alltså att om alla lampor lyser som dom ska kan du ignorera varningslampan utan att något tar skada eller liknande. Så du kan t ex byta till LED och låta varningslampan lysa utan problem.

Det kan dock vara så att en lampa har, av någon anledning, fått mer eller mindre resistans mot dom övriga(t ex en skadad kabel). Inte tillräckligt för att funktionen ska ha blivit synlig påverkad, men tillräckligt för att få glödtrådsvakten att gnälla.
Det är så att jag verkligen hatar lampor som lyser eller blinkar till i instrumentet :-D

Får tejpa över lampan så slipper jag se den ;-)
av pop
#1292402
Nexus skrev: mån 14 jan 2019, 19:36 Har du dragkrok så kan även en ärgad elkontakt ställa till en del mysko..
Dragkrok har jag så tanken har också slagit mig att den kan ställa det för mig :-)

Men det är inget stort problem men ack så irriterande ;-)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1292431
Intressant att den här grejen har volvo haft sen tidiga typ 76-77 240ins tid.
av pop
#1292786
Sabuleum skrev: ons 16 jan 2019, 18:12 Jag hade samma problem men det försvann när jag bytte bromsljuskontakt.
Ok.då får jag kanske testa det också :-)

Är det svårt att byta kontakten.?

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]