Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johanpohan
#1276968
Hej på er volvovänner!
Jag har ett problem. Det susar och viner i förardörren vi körining över 70 km/h. Vad kan felet vara? Listen? eller glapp i dörren? :-D
Användarvisningsbild
av Urbis
#1277618
Hmm, du kan prova att bryta in karmen på dörren lite. Hissa ner rutan helt, sätt knät på insidan vid låsknappen och bryt lite på ovansidan karmen inåt/mot dig. Då kan dörren täta lite bättre. Har gjort så på flertal Volvo jag haft, vet dock inte om det just det felet på din bil.
av Rådlös
#1278039
Det är säkert ett gott råd att bända mot knäet. Jag hoppas att jag inte behöver använda det. Men om man har något liknande problem och inte kan säga exakt varifrån det kommer, så är ett stetoskop användbart. Det behöver ju inte ligga tight emot någonstans. Riktningen mot ljudet fungerar också och med propparna i öronen har man ju stängt av övriga ljud som finns överallt. Man hör i stort sett bara det som kommer in genom "lyssningsklumpen" (om det nu kan heta så?) och som uppstår i dess riktning.

Biltema och Clas Ohlson säljer stetoskop för 1 - 2 hundralappar.
Användarvisningsbild
av johanpohan
#1278631
Rådlös skrev: tor 01 nov 2018, 16:10 Det är säkert ett gott råd att bända mot knäet. Jag hoppas att jag inte behöver använda det. Men om man har något liknande problem och inte kan säga exakt varifrån det kommer, så är ett stetoskop användbart. Det behöver ju inte ligga tight emot någonstans. Riktningen mot ljudet fungerar också och med propparna i öronen har man ju stängt av övriga ljud som finns överallt. Man hör i stort sett bara det som kommer in genom "lyssningsklumpen" (om det nu kan heta så?) och som uppstår i dess riktning.

Biltema och Clas Ohlson säljer stetoskop för 1 - 2 hundralappar.
Tack snälla mycket bra förslag!
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?