Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johnoxlundin
#1275017
hej jag har ett problem, efter hade kört med min tjejs t5 så fick den för sig att hacka lite och jag stanna den, efter det gick den inte igång. Efter ha gjort kamrems byte så starta bilen utan problem och gick fint, men efter att skulle köra iväg med bilen så ville inte bilen starta längre, så jag trodde det var att kamremen hade hoppat igen och det hade den gjort, jag byte mekaniska kamrem spännaren för den visa sig vara sliten, efter att gjort vid med kaminställningen så fick jag rätt på det hela igen och markeringarna står rätt efter ha dragit runt motorn förhand innan jag prova o starta den, jag har provat at byta kamaxel givaren och då puffar den 2 gånger var gång motorn drar runt. Så jag bytte tillbaka till den gamla det då efter jag hade väntat lite så prova jag igen men denna gång så är det precis som motorn hugger, detta gjorde den då också innan jag gjorde kaminställning och då står markeringarna rätt, för jag drog runt motorn i förhand igen för att kolla. Så gärna hjälp vad som kan vara fel.
Bensin pump funkar,
gnista har jag inte kollat än men ska göra det,
av johnoxlundin
#1275049
det råka visa sig att det var fördelaren som var boven, den hade ärjat så slipade till den och då gick bilen som den skulle, har ren gjort men det blir en ny fördelare till bilen så den blir byt
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]