Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LpBp
#1270848
Hejsan har bara felkoden p0102 som säger att det är mass or volume air flow circuit low input.
Bilen har följande symptomer: pendlande tomgång men ibland så är den stabil, sen när man har neutral i och trycker på gasen lite snabbt så sjunker varvtalen, bilen dör ibland på tomgång och när man kör så brukar bilen ibland rycka till ibland vid gaspådrag och ibland när man håller en jämn hastighet.
Kan det vara så att lmm är trasig? har testat att rycka ur kontakten men blev inge förändring alls och sen så sitter det ett Biltema sportluft filter på och det har suttit på ett bra tag nu men kan det också vara så att gasspjället behövs rengöras?
Skulle det vara så det är lmm som felet är, går det att köpa billigare lmm eller måste man köpa dem dyra?

Motor: B5254T 193hk turbo
av MickeM
#1270858
Sportfilter brukar kvadda LMM.

Du har väl ett mekaniskt gasspjäll på en 1998, med utvändig TPS-sensor?
Regöring är bortkastat på dom spjällen, men sensorn kan spöka.
Men inte dom symptomen du har.

Det är elektroniska spjällen som kan spöka. (Kom under 1999)
Inte mekaniska.
av LpBp
#1270948
Har mekaniskt gasspjäll på bilen men hur vet jag att lmm är trasig, är den trasig om det inte händer något när man kopplar ur lmm för jag har testat det och inget hände.

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]