- ons 29 aug 2018, 14:57
#1266980
Hej.
Har en tidigare tråd om en motorlampan och tar en ny nu för att det ska gå att strukturera lite.
Motorfelslampan lyser med jämna mellanrum. Inget märks på bilen. Jag släcker den och kör vidare. Den tänds igen.
Bilen går inte ojämt eller blöddrar men kanske att den håller varven lite extra när man släpper gasen på friläge, men det är marginellt. Ingentjuvluft.
Nu till frågan.
När jag drar ut kontakten till LMM så händer inget alls. När jag stoppar tillbaka den dör bilen.
Så ska det väl inte vara?
Före man byter LMM kanske man ska kontrollmäta den på något sätt så man inte köper en i onödan.
Går det och hur i så fall?
Var får man tag på sådana till ett vettigt pris till en bil som man inte vill satsa för mycket på?
Tack.
/M
Har en tidigare tråd om en motorlampan och tar en ny nu för att det ska gå att strukturera lite.
Motorfelslampan lyser med jämna mellanrum. Inget märks på bilen. Jag släcker den och kör vidare. Den tänds igen.
Bilen går inte ojämt eller blöddrar men kanske att den håller varven lite extra när man släpper gasen på friläge, men det är marginellt. Ingentjuvluft.
Nu till frågan.
När jag drar ut kontakten till LMM så händer inget alls. När jag stoppar tillbaka den dör bilen.
Så ska det väl inte vara?
Före man byter LMM kanske man ska kontrollmäta den på något sätt så man inte köper en i onödan.
Går det och hur i så fall?
Var får man tag på sådana till ett vettigt pris till en bil som man inte vill satsa för mycket på?
Tack.
/M
=================================
Nuvarande: Volvo 855glt -97, V40 - 04, Hästar...
Tidigare: Saab 96, Ford Consul, 240 (-75/88), 244 GLE, 945 (bästa bilen jag haft), S40, V40, Citroen C5, Volvo 240, V70 SE -97
Nuvarande: Volvo 855glt -97, V40 - 04, Hästar...
Tidigare: Saab 96, Ford Consul, 240 (-75/88), 244 GLE, 945 (bästa bilen jag haft), S40, V40, Citroen C5, Volvo 240, V70 SE -97