Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
#1267492
MickeM skrev: lör 01 sep 2018, 09:38 Men att byta handbromsbackarna ute vid hjulen är inget svårt alls.
Och ändå misslyckades verkstaden?
En fd arbetskamrat bytte åt mig, och jag betalade för eftermarknadsprylar. De höll ett tag men sedan fick jag ombesiktning på den. Sedan satte jag Rejmes i Hallsberg på att felsöka handbromsen för nog ska väl eftermarknads-backar räcka längre än ett år?
Rejmes tyckte att det var fel mått på den, och satte in nya Volvo original. Nu gick den genom besiktningen, men justermuttern framme vid kryckan är alltjämt skruvad i bott. Det kanske är läge att byta främre vajern? Samtidigt tänker jag att det borde finnas en Y-koppling mellan främre vajer och de bakre som borde kunna justeras... Det ser ut som om vajern är 5 cm för kort!
av MickeM
#1267493
Om det sitter nya backar, och du ÄNDÅ har så spänd vire, är ju något knas någonstans.

Hur känns spaken?
Kan det vara så här:
Blir motstånd ganska direkt (med viss bromsverkan) och sen kan du dra spaken en avsevärd bit till?
Men bromsen biter aldrig nåt vidare?

Eller känns den stum ganska direkt, men dålig bromsverkan?

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]