Nej tyvärr. Efter lite googliserande så hittade jag några inlägg som gör gällande att det finns en "tilläggspump" på gamla 440/460, med funktion att ha eftergångstid/kylning när man slagit av motorn. Kan denna pump eventuellt göra jobbet? Någon gör gällande att den på något sätt fungerar i folkracesammanhang, ärligt vet jag inte kapaciteten alls. Du har väl inte en 440 ståendes bakom ladan?
En mer stationär studie torde kunna göras med en cirkulationspump modell värmepanna, en sådan har väl många lyckliga familjer en extra i källaren? En fördel med detta är då såklart att du bara skulle behöva klippa sladdbiten på frugans hårtork på ett ställe, alltså behålla stickproppen och därmed i framtiden eventuellt kunna återställa frugans hårtorkningsmöjligheter.
Vad tror du? Hur har det gått för dig/din avkomma idag?
OT
Din beskrivning av att klämma kabeln i A-stolpe/dörr får mig att tänka på min första 4-hjuling, en a-traktor som tog mig till skola och första jobbet. En Duett -62. Vid tillfälle så laddade den väldigt dåligt, lösningen blev såklart ett extra batteri på passagerarsidan golv samt startkablar klämda på nämnda ställe och sen ut under motorhuven... När sen fordonet började hacka pga dåligt med ström till tändningen, så var det bara att lägga på klämman på extrabatteriet...voila 60 Aha extra som lätt tog mig hem till väntande laddare.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64