Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1260625
Har en Volvo V70 -00 som luktar bensin när man drar ner rutorna vid färd, då bilens AC just har lagt av så vill man ju gärna kunna dra ner rutorna åtminstone men bara efter en liten stund så kommer doften av bensin fram.
Jag kan inte finna någon läcka, det kommer inget på golvet i garaget när det stått där, kan inte heller finna någon läcka vare sig under bilen vid t ex filtret eller i motorrummet. Det enda som egentligen kvarstår att titta på är väl armaturen.
Men innan dess vill jag höra med er om det finns vanliga fel & läckor som man kan kolla vid dessa symptom!?

Kanske har det varit på tal förr på forumet, men hittar inget. Sökfunktionen är ju under all kritik numera...
#1260648
Jag har kollat kolkanister och dess ledningar åt båda hållen, kan inte se att det skulle finnas någon läcka där för allt verkar sitta på plats och kan inte se att det skavt hål någonstans, i alla fall där man kommer åt att se slangar/rör.
Har även kollat armaturen och bränslepåfyllarröret, inte heller här finns det läckor eller skador.
Bränsleledningar och filter är ok.
Inget läckage i motorrummet.
Börjat ju tröttna när man inte hittar något fel...

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]