Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Timpalinen
#1260536
Hej har en s70 som ABSen slutat fungera på, när Jag läser felkoder och då säger den att höger hjulsensor fram har kretsfel.

Jag har bytt ABS givaren, och kollat att givaren kan läsa från kransen. Jag har mätt av kabeln och den är hel samt mätt den mot jord.

Jag har även öppnat upp boxen och kollat hur lödningarna ser ut men kan inte hitta något som ser knasigt ut?

Så nu till min fråga är de någon som möjligt vis kan veta var problemet är? :-)
av T-rex
#1260560
Hej. antar att lampan inte slocknar för dig?. har du kört bilen över 20-30 km/h då abs:en gör sin självtest, om inte, testa det :-)
av Timpalinen
#1260615
Nej precis den lyser konstant men, har ju tillgång till en felkodsläsare så borde ja inte bara kunna släcka koderna? Eller måste man låta den göra sitt själv test först? Annars ska jag prova de
Kan ju tillägga att farthållaren inte heller fungerar..
av T-rex
#1260703
Ja, så var det i mitt fall, kunde inte släcka lampan med läsare utan den var tvungen att göra självtesten.
Att farthållaren inte fungerar har också med abs:en att göra, så länge lampan lyser, ingen farthållare
av Timpalinen
#1260752
Provade att sätta ihop allting och köra en sväng men resultatet är desamma felkoden är kvar och inte släckas... de kan ju nästan bara vara boxen de är fel på?

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]