Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1258086
Volvo har läst ut hö bak ABS-sensor. De sitter ju i ett par, och har köpt nya på Biltema.
När man skall byta ut kablaget måste man sänka tanken för att kunna få igenom kablarna. Någon har påstått att man kan smeta på silikon, och utan att sänka tanken kunna dra de nya kablarna.

Nu min tanke om "fusk".

Skulle man kunna göra ett nytt hål någonstans i golvet, och på det sättet dra kablaget lite enklare? (Misstänker att upphängningen till tanken är fastrostad.) Då skulle man kunna slänga på lite tätningsmassa i det nya hålet efteråt.
Antingen göra våld på gummitätningen vid tanken, eller helt enkelt borra i golvplåten.

Vad säger ni? Billig och gammal bil, som skall rulla i ett par tre år till, så det behöver inte vara så jvla noga, tänker jag.
Är jag ute och cyklar? Igen :-)

Behöver inga tips om ABS-boxen - bara om min fuskidé.
av LOB
#1258185
Jag lyfte aldrig tanken och det tog 15 minuter att byta ABS givare. Klipp av den gamla kabeln vid den gamla givaren. Tejpa det nya kontaktstycket på den gamla kabeln så att det sticker ut så lite som möjligt. Sen är det bara att dra in den nya kabeln från hålet vid bensinpumpen.
Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som gå[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]