Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1255893
pierre71 skrev:Hej

Jag undrar om någon har testat den här led insatsen från Vparts.
https://vparts.se/se/v70/volvo-v70-1997 ... 6000k.html

Med vänlig hälsning

Pierre
Säkert jättebra men inte lagliga för fem öre så kom ihåg att dra ur sladden vid besiktning samt kosta på dig en riktning av ljusen på verkstad med ljusprovare. Stå mot en vägg och chansa duger inte
av vjohnj
#1255896
Lövet skrev:
pierre71 skrev:Hej

Jag undrar om någon har testat den här led insatsen från Vparts.
https://vparts.se/se/v70/volvo-v70-1997 ... 6000k.html

Med vänlig hälsning

Pierre
Säkert jättebra men inte lagliga för fem öre så kom ihåg att dra ur sladden vid besiktning samt kosta på dig en riktning av ljusen på verkstad med ljusprovare. Stå mot en vägg och chansa duger inte
Det är DIM Ljus. Vad kan vara olagligt med dessa?
av Lövet
#1255901
vjohnj skrev:
Lövet skrev:
pierre71 skrev:Hej

Jag undrar om någon har testat den här led insatsen från Vparts.
https://vparts.se/se/v70/volvo-v70-1997 ... 6000k.html

Med vänlig hälsning

Pierre
Säkert jättebra men inte lagliga för fem öre så kom ihåg att dra ur sladden vid besiktning samt kosta på dig en riktning av ljusen på verkstad med ljusprovare. Stå mot en vägg och chansa duger inte
Det är DIM Ljus. Vad kan vara olagligt med dessa?
Att det inte är en originalmonterat ljuskälla. Bilprovningen är inte dum. Dra ur sladden vid besiktning annars är du rökt. Du blir till och med underkänd om du monterar original DRL på "fel" bil trots att samma bil kunde ha den ljuskällan i annat utförande. Fråga Grillchips.
av Lövet
#1255940
Perra83 skrev: ons 20 jun 2018, 17:21 Men om ljusbilden är okej och att dom inte lyser för högt är det väl okej?
Inte ok att byta ljuskälla ändå. Bilprovningen har bra koll numera på sådant. Sen finns det alltid de som klarar sig ändå men räkna inte med det.

Eftersom de inte behöver fungera så är det bästa att dra ur sladden.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1255941
Lövet skrev: ons 20 jun 2018, 17:23
Perra83 skrev: ons 20 jun 2018, 17:21 Men om ljusbilden är okej och att dom inte lyser för högt är det väl okej?
Inte ok att byta ljuskälla ändå. Bilprovningen har bra koll numera på sådant. Sen finns det alltid de som klarar sig ändå men räkna inte med det.

Eftersom de inte behöver fungera så är det bästa att dra ur sladden.
Nej okej.
av c7098
#1256061
Verkar vara väldigt olika bud på bytande av lysen och besiktning. Senast jag var inne på besiktningen med min 99a C70, frågade jag om jag kan byta halvljusen mot något som ger bättre ljus, svaret blev nej, inte halvljus, helljuset går dock bra att byta till något bättre. Frågade inte om dimljusen, men om hel går att byta borde väl dim också gå att byta.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]