Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1250346
jag behöver uppgradera bromsarna på min 855 T5 -95
jag hade tänkt köra på x70R 302mm men Volvo har höjt priset på okhållarna (1200+inbyte)
jag har en S80 reservdelsbil på gården med 305mm bromsarna, passar dessa rakt av på 850 om jag flyttar över okhållare, ok, skivor och belägg? eller måste man punda med distanser och annat skit för att det ska passa?
#1252555
Nexus skrev: tis 29 maj 2018, 01:21 Hmm när jag frågade på volvo för ca 2 år sedan hade okhållare för 302 skivor utgått ur sortimentet....?
Jag köpte de större okhållarna till min S70 T5 -00 så sent som i juli 2017. De sade då att de inte hade dem i sitt sortiment, men däremot hade de ett samarbete med en utomstående producent som på beställning kunde leverera dessa till min Volvo-återförsäljare. Med andra ord fick jag tag i en uppsättning som numera sitter monterade på bilen med 302-skivor.

Till trådskaparen:

Fixa fram okhållarna och beställ sedan skivor från Tyskland eller Storbritannien. På så vis kommer du fortfarande relativt billigt undan.

Jag kör på dessa skivor fram: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 0369201207 Sedan har jag också samma fabrikat med borrat och slitsat, fast i originaldimensioner, bak. Skivorna tillsammans med EBC Redstuff ger ordentligt nyp vid hård inbromsning vill jag lova, till ett klart överkomligt pris.

Naturligtvis finns det också skivor utan hål och frästa spår, och då blir de ännu billigare.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]