Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1249898
Gjorde en 4-hjulsinställning förra måndagen och efter det var allt perfekt. Men min högra yttre drivknutsdamask slöt inte tätt så fick ta av fjäderbenet och montera en ny och en till klämma runt den och sen dess har ratten inte varit riktigt rak när man kör rakt fram och jag upplever att styrningen är trögare än innan.

Åkte till företaget som gjorde hjulinställningen och justerade igen (alla värden är BRA och han satte ratten spikrakt) efter jag lossat det men det är fortfarande samma visa med ratten och styrningen.

Kan det vara nån styrled eller liknande som blivit dålig? V70 98 det gäller.
#1249980
Lossade du fjäderbenets infästning mot spindeln? Det finns det någon halv grads justermån, dock vet jag inte hur en ändring där påverkar känslan. Du har inte bytt däck i samband med bytet av damasken?
#1250187
Det borde inte märkas med den justermån som finns i glappet för skruvarna.
Dessutom är ju värdena bra.
Drog du åt allt?
Även hjulskruvarna?
Nån fälg-centrum ring i plast som inte återmonterats.
Sitter allt rätt?
Och som sagt, har du samma hjul?
Och samma hjul på samma sida, så dom inte bytt plats?
#1250211
SubMarine skrev:Lossade du fjäderbenets infästning mot spindeln? Det finns det någon halv grads justermån, dock vet jag inte hur en ändring där påverkar känslan. Du har inte bytt däck i samband med bytet av damasken?
Två bultarna som håller det på plats tror jag min verkstadskille lossade, det var allt sa han. Nej inget däckbyte.
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]