Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lusterberg
#1246040
Problem med v70tdi 1998a. el schema 15,7 det gamla systemet
Hej har problem med bilen, det börja med att motorlampan tändes sökte av felet och det visade sig vara inpulsgivaren (kamaxelgivaren) bytte den koda av bilen och startar bilen, och bilen dog fick felkod igen motorlampan lyser kodar och då säger den bränsletrycksregulator. byter då hela pumpen till en fungerande. ställer in pump med dynamisk inställning. får bilen till att gå 3km så kommer motorlampan igen och bilen dör den kan dö både i fart och stillaståendes. kodar bilen änu en gång men den hittar inga felkoder på motor lampan men den går ändå att radera sen håller den på så motorlampan kommer dör släcker dör osv. vad kan det vara som orsakar detta? alla tips motages. kan även säga att jag fått motorlampan till att släkas själv! då kunde jag köra 3.5mil utan något hände sen efter 5 timmar skulle jag testa igen men då kom felkoden igen och dog.
Kan det ha något med bränslefiltret?
Kan det ha något med att det vart every mod?
Alla tips är välkomna!!
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1246088
Inom 20 cm från kontakten till dieselpumpen. Finns inte felet där och man ändå kan misstänka kabelfel så är det en god ide att byta till ett man vet är helt. Motorn vibrerar mycket och har gått långt som regel. Dessutom brukar dieselpumpen läcka varm diesel ner på kablarna som tappar höljet bara av värmen egentligen.
Allt det här borde du sett om du letar såna här fel, så det kan förtås vara nåt annat.
#1246093
Jo jag misstänker att det är kabelbrott någon stands. för hade det varit databoxen så hade jag väll inte ens kunna felsöka bilen? eller kommit in via obd alltså?har nämligen hört det nogon stands..
Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]

Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]