Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johanpohan
#1244054
Hallojsan! Jag har lyckats slarva bort en nyckel till bilen och desstom fanns det ej några larmdosor när jag köpte bilen. Kan man koda om begagnade larmdosor. Jag har hört att man skall hålla in den stora knappen och stänga av och på tändningen några gånger, men funkar detta eller är det baa en myt. Jag undrar också om det gå kopiera en nyckel med redan befintligt spå i sig eller om den måste vara ny? Tack för er hjälp och trevlig helg! :angelo: :-D
av storek
#1244451
Till vilka årsmodeller av 850 kan man koda om en larmdosa så att den fungerar med en "ny" bil. Eller skiljer det sig mellan modeller med (typ GLT, T5R o.s.v.)? Undrar samma sak om X70, om du vet.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1244457
storek skrev: sön 15 apr 2018, 11:23 Till vilka årsmodeller av 850 kan man koda om en larmdosa så att den fungerar med en "ny" bil. Eller skiljer det sig mellan modeller med (typ GLT, T5R o.s.v.)? Undrar samma sak om X70, om du vet.
Det beror på vilket larmsystem man har monterat, men om man har VGAII så kan man koda in ny fjärr enkelt genom proceduren att vrida av/på tändningen osv. Dessa larm kan monteras på alla 850 92-97 oavsett motoralternativ.
X70 har ett annat system och där fungerar det inte att själv koda in ny fjärr.
Martins S90-98

Jag tror tillgången på kunskap och pro[…]

Vilket variant av insprutning är där? &A[…]

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]