- tor 19 apr 2018, 19:57
#1245473
Ytrost får man alltid på ett underrede, många detaljer är knappt lackade ens när de monteras, typ diverse stag och annat.
Plåten i själva chassit är förstås bra om det är helt rostfritt, men det är ovanligt att det är så. Lite ytrost är inget större problem men gravrost är det!
Finns alltid ställen vid skarvar tex där underredsmassan släppt och där det kan finnas antydan till rost även på en mycket välskött bil.
Tyvärr används vägsalt i kopiösa mängder i vårt land, och det är huvudorsaken till rost.
Visst kan du väl knacka lite försiktigt men du måste fortfarande ha lite erfarenhet för att tolka ljudet, och att börja knacka hål i någon annans bil brukar inte vara populärt ens om rosten är allvarlig.
Mike
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956