Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1240609
Efter att äntligen fått till värmen i min V70 2,5T -05 så fick jag givetvis svar på tal direkt från den gamla volvon.
Imorse när frugan skulle åka på jobbet var den helt död på ström. Alltså, riktigt död. Knepigt tyckte jag, eftersom jag körde den ca 12 mil igår eftermiddag.
Nåväl, hon tog då den andra bilen eftersom jag har firmabil. När jag kom hem från jobbet tänkte jag kika om någon lampa stått på och dragit ur strömmen, men icke.
Däremot fick jag till min förvåning se att det är en hel del olja under bilen. Drar upp stickan, och den är nästan snustorr. Lite, lite kvar längst ner men knappt märkbart.
Igår eftermiddag fanns inga indikationer på lite olja, och för bara ett par veckor sedan kollade jag nivån som då var kanon!

Hur F*N är det möjligt att den tryckt ur sig nästan all olja, OCH dragit ur batteriet samma natt?! När allting dessutom bara några timmar innan fungerat felfritt? Jag begriper det inte..och överväger på att tända eld på varenda bil jag har.

Detta är egentligen inget fel jag behöver hjälp med, då det säkert är en packning någonstans som gett upp och batteriet har väl gjort sitt antar jag.
Men ville mest skriva av mig frustrationen, då jag nyss lagat den bil vars problem hemsökt mig i månader...och blir belönad med en bil som nu varken går att starta, eller köra för den delen.

Härligt med bilar!
#1240611
Sätter du fyr på bilarna så lär ju frugan få det varmt i varje fall även om det förmodligen inte lär värma i längden.Men kan hålla med om att när det börjat krångla så kan det sitta i ett tag.Bara att bita ihop och se över vad som är fel.

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]