Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1210525
V70 TDI -98

Fanns ingen askopp med två strömställare när jag köpte bilen men insåg att det var draget till det så jag fick tag i en sån på skroten.

Nu till problemet: Bara högra strömställaren lyser när den är avstängd, bådas "röda" lampa lyser dock när man trycker ner dom och dom är på.

Vad kan det bero på?
#1225877
Micce1980 skrev:Att lampan är trasig
Jag köpte en till begagnad strömställare för att kolla om lampan var sönder men det är likadant med den nya. Själva stolen lyser inte när värmen är av, men den röda pricken lyser när den är på.

Nån säkring eller liknande?
#1225899
Har du bytt plats på dem för att utesluta att lampan är trasig eller ej? Jag menar den kan ju vara trasig i den du fick tag i med, lite surt isf men ändå :wink:
#1226091
Micce1980 skrev:Har du bytt plats på dem för att utesluta att lampan är trasig eller ej? Jag menar den kan ju vara trasig i den du fick tag i med, lite surt isf men ändå :wink:
Garanterat lampan som är trasig så får svänga förbi Volvo och köpa en. Konstigt för jag köpte strömställaren på Bildelsbasen och enligt dom var funktionalitet OK.

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]