- fre 25 aug 2017, 22:30
#1193751
Hej!
Jag bor i Kalifornien och är i farten med att bygga en liten terrängvagn för ökenbruk. En vän har till salu en 98 V70 XC till ett mycket föredömligt pris, men nycklarna till bilen saknas. Bilen i sig har okänt antal skador, och är registrerad i en annan delstat, så det är skroten nästa om jag inte lyckas komma på något användningsområde.
Eftersom nycklarna saknas kontaktade vi en lokal Volvo-återförsäljare för att göra nya nycklar, men priset på dem skulle vara högre än bilens skrotvärde. Är det någon som vet hur svårt det är att kringgå transpondersystemet i tändningen när motorn väl är ute ur bilen?
Jag bor i Kalifornien och är i farten med att bygga en liten terrängvagn för ökenbruk. En vän har till salu en 98 V70 XC till ett mycket föredömligt pris, men nycklarna till bilen saknas. Bilen i sig har okänt antal skador, och är registrerad i en annan delstat, så det är skroten nästa om jag inte lyckas komma på något användningsområde.
Eftersom nycklarna saknas kontaktade vi en lokal Volvo-återförsäljare för att göra nya nycklar, men priset på dem skulle vara högre än bilens skrotvärde. Är det någon som vet hur svårt det är att kringgå transpondersystemet i tändningen när motorn väl är ute ur bilen?